czwartek, 4 września 2014

Przepis na idealną przekąskę w ciągu dnia!

Jabłkowe kuleczki z macy idealne na przekąskę! Niestety ja nie miałam macy, więc zamiennie dałam płatki owsiane 

maca (100g)
2 jabłka (300g) 
1 jajko (60g)
cynamon

Macę mielimy na drobne kawałki, nie na pył, ale na takie widoczne. Jak nie macie czym zmielić to dajcie ją do woreczka i podrobić przy użyciu tłuczka do mięsa. Jabłka obieramy i trzemy na tarce na dużych oczkach, po starciu ma być 300g (takie proporcje sprawdziłam w tym przepisie). Do miski wrzucamy rozdrobioną macę, jabłka, surowe jajko, cynamon i dokładnie mieszamy. 

Ostawiamy na pół godziny do lodówki, wtedy maca zmięknie i wchłonie nadmiar soku z jabłek.
Następnie formujemy małe kulki i układamy na blaszce na papierze do pieczenia. Pieczemy w temperaturze 180 stopni przez około 15 minut, aż się przyrumienią. Z podanych proporcji wychodzi 20 kulek.

Wartość energetyczna 1 kulki jabłkowej z macy- około 25 kcal

Gdyby ktoś wolał bardziej słodkie kuleczki, można dodać łyżkę cukru ( najlepiej brązowego) do całej masy. Ja osobiście nie słodziłam.


Życzę smacznego! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz